Stylingprodukter


Sedan jag började med balsammetoden har jag inte haft i några stylingprodukter alls, eftersom jag inte orkat kolla vad som är okej ihop med balsammetoden, och mina futtiga CSN-korvören har varit slut så jag har inte haft råd heller. Så mitt hår har varit glansigt och friskt, men ändå rätt fult och tråkigt eftersom jag låtit det självtorka, och utan produkter står det lite som det vill. Jag har grymt mycket småhår som står rätt upp på hjässan utan hårspray, inte snyggt! Jag är även i stort behov av en klippning, vilket jag ska ta tag i snart. 

Igår var det dags för stora shoppingturen på Konsum för att fylla upp matförråden här hemma. Då passade jag på att köpa en hårspray, och hemma hade jag redan en mousse som bara innehöll godkända ämnen. Jag köpte Schwartzkopf Got2B Sexy hårspray, som kostade 59 kr. Så när det är dags för hårtvätt (idag kanske, var ju ändå fyra dagar sedan sist) så ska det moussas och sprayas! Tänk på att nästan alla hårsprayer innehåller alkohol för att torka snabbt, och det är uttorkande för håret så använd med måtta. Men det är i alla fall inga problem att tvätta bort med enbart balsam. Om du vill veta vilka stylingprodukter som är kompatibla med balsammetoden, kolla in den här användbara länken från lockig.se (återigen, du behöver antagligen skaffa konto på sidan för att komma åt alla inlägg). Där kan du se vilka sprayer, vax, mousser med mera som går att använda. Många av produkterna finns i din vanliga mataffär = gillas.



En ny kompis och en gammal.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

got2B är världens bästa och så luktar den gudomligt!

2011-11-02 @ 18:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0