Kosmetika-acne

I morse när jag inspekterade min hy i spegeln upptäckte jag små röda utslag under ögonen. Jag tror att det är så kallad kosmetikaacne, vilket man kan få av alla oljor. Utslagen försvinner när man slutat använda det som gav utslagen från början. Jag har nu använt mandelolja senaste dagarna, både i min OCM-blandning och som sminkborttagning. Mandelolja är en mild olja, men den kan ge utslag. Därför har jag tänkt använda rapsolja i några dagar för att se om det går över. Funkar inte det får jag köpa solrosolja, som ju är den sorten de rekommenderar på OCM-sidan. Och funkar inte den finns närmare hundra andra oljor. Jag ger inte upp! Jag tror stenhårt på den här metoden, och jag tycker jag redan fått mindre porer på kinderna.



Det var svårt att få med utslagen på kort, men de är på den tunna huden under ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0